icon
< http://sachhiem.net/printemail.php?id=2545 >

Câu chuyện Thiền Sư Nhất Hạnh Và tỉnh Bến Tre

From: DiendanDanToc@yahoogroups.com on behalf of ri nguyen rnguyen1900@yahoo.com
Sent: Monday, April 16, 2018 8:21 AM
Subject: [DiendanDanToc] Re: [DanTocTuQuyet] Thiền Sư Nhất Hạnh chưa chết sao ?

LỘT MẶT NẠ PETER TRAN - Ng-v-SƠN
Câu chuyện Thiền Sư Nhất Hạnh Và tỉnh Bến Tre

TS Nhất Hạnh có bịa ra câu chuyện “tỉnh Bến Tre bị dội bom” không?
Câu trả lời là Không. Xem dẫn chứng dưới đây.

TS Nhất Hạnh có bịa ra câu “We had to destroy Ben Tre in order to save it.” không?
Câu trả lời là Không. Xem dẫn chứng dưới đây.

TS Nhất Hạnh đã tuyên bố “chỉ riêng ở tỉnh Bến Tre, đã có 300.000 người chết….” như Peter Tran- Ng-v-Sơn viết không? Câu trả lời là Không là Không. TS Nhất Hạnh nói: One time I learned that the city of Ben Tre, a city of three hundred thousand people, ...
Coi bài viết Embracing Anger ở trên.

Peter Tran - Ng-v-Sơn đã gian manh bẻ cong vu khống. Đúng là con cháu “CHÚA”

Dân số của Bến Tre là 300,000 trong bài nói có đúng không?
Câu trả lời là Không. Xem dẫn chứng dưới đây.

Những người chỉ trích như ở phần dẫn chứng vịn vào con số 300,000 trong bài pháp thoại và với cái tâm vô minh bất thiện bắt đầu xuyên tạc vu khống.
Qua các dẫn chứng dới đây, chúng cho ta thấy Peter Tran – Ngv-Sơn đã gian manh như thế nào. Peter Tran - Ng-v-Sơn đã gian manh bẻ cong vu khốngTS Nhất Hạnh đã tuyên bố “chỉ riêng ở tỉnh Bến Tre, đã có 300.000 người chết….”

Peter Tran - Ng-v-Sơn đã gian manh bẻ cong vu cáo TS Nhất Hạnh là bịa đặt ra câu chuyện Bến Tre để nhục mạ quân đội và chính phủ Mỹ. Xa hơn nữa Peter Tran - Ng-v-Sơn hồ hởi xuyên tạc vu cáo là bài nói chuyện của TT Nhất Hạnh còn có ý đồ thiên cộng và ngăn chặn chánh phủ Mỹ trong việc săn lùng hủy diệt bọn khủng bố gây tội ác ngày 11.9.2001(nhưng không đưa ra bt cứ chứng cớ nào)

Ri Nguyễn

----------------
Dẫn Chứng:
1. We found 4 records for it became necessary to destroy the town to save it from February 08, 1968
https://newspaperarchive.com/...

2. VIETNAM WAR QUOTES II
It became necessary to destroy the town to save it.
ANONYMOUS U. S. MAJOR, statement regarding the bombing of Ben Tre, South Vietnam, "Major Describes Move", New York Times, February 8, 1968
http://www.notable-quotes.com/...

3. This Day in Quotes: “It became necessary to destroy the town to save it.”
http://www.thisdayinquotes.com/...

February 07, 2015
“It became necessary to destroy the town to save it.”
On February 7, 1968, American bombs, rockets and napalm obliterated much of the South Vietnamese town of Ben Tre — killing hundreds of civilians who lived there.

Later that day, an unidentified American officer gave Associated Press reporter Peter Arnett a memorable explanation for the destruction.
Arnett used it in the opening of the story he wrote:
“It became necessary to destroy the town to save it,” a U.S. major said Wednesday.
He was talking about the grim decision that allied commanders made when Viet Cong attackers overran most of this Mekong Delta city 45 miles southwest of Saigon. They decided that regardless of civilian casualties they must bomb and shell the once placid river city of 35,000 to rout the Viet Cong forces.
After Arnett’s story was published in newspapers the next morning, February 8, 1968, the unnamed major’s remark became one of the most infamous war-related quotes in modern history.
To this day, it is still used as a quotation that epitomizes the brutal absurdities of war in general and of the Vietnam War in particular.
The veracity of the quote has also been a subject of controversy. Since Arnett did not identify the officer who supposedly used the line, some people have questioned whether anyone actually said it.
In 2006, a Vietnam veteran named Michael D. Miller created a website titled “Saving Ben Tre.” On that site, Miller claims to have been present when a“Major Booris” said something very close to what Arnett reported.
Miller gives the quote as: “We had to destroy Ben Tre in order to save it.”
However, like Arnett’s report, Miller’s version has been disputed.
More significant to the people of Vietnam is the issue of whether Ben Tre actually had to be destroyed.
The U.S. military’s official explanation of why “it became necessary to destroy the town” is that it had been infiltrated by thousands of Viet Cong.
Thus, their rationale went, trying to oust the VC in ground-level fighting, from street to street, would have caused a high number of American casualties and even more civilian casualties.,
Perhaps they were right. But the outcome described in Arnett’s news story doesn’t quite smell like victory:
U.S. advisers said the heavy allied firepower hurled on the city to drive out the Viet Cong probably contributed largely to the deaths of at least 500 civilians and possibly 1,000. South Vietnamese officials say the enemy dead totaled 451. About 50 Vietnamese soldiers died, along with more than 20 Americans...Lt. Col James Dare of Chicago, commander of U.S. Advisory Team 93, said “we will never know for sure” the number of civilians who died…Maj. Chester L. Brown of Erie, Pa., spent hours over the city as an Air Force forward air controller directing helicopter and fighter-bomber attacks. “It is always a pity about the civilians,” he said.
The story went on to say:
U.S. officials reported it was impossible to determine the attitude of the city’s residents to the bombing and artillery fire. “Most of those we see around appear mighty relieved that they survived,” one official said, “But I know that there are lots of refugees, maybe 10,000 to 15,000, outside of town in a camp and they may not be so happy.”
I suspect that last quote was a bit of an understatement.
4. Bến Tre
Vietnam War [edit]
https://en.wikipedia.org/wiki/B%E1%BA%BFn_Tre
A famous quote from the Vietnam War was a statement attributed to an unnamed U.S. officer by AP correspondent Peter Arnett in his writing about Bến Tre city on 7 February 1968:

"It became necessary to destroy the town to save it", a United States major said today. He was talking about the decision by allied commanders to bomb and shell the town regardless of civilian casualties, to rout the Vietcong.[3]

The quote became distorted in subsequent publications, eventually becoming the more familiar, "We had to destroy the village in order to save it."[4] Victor Davis Hanson, writing for the conservative National Review Online, has called into question the accuracy of the original quote and its source.[5]

Arnett never completely revealed his source, but he did say that it came from one of the four officers he interviewed that day. United States Army Major Phil Cannella, the senior officer present at Bến Tre, suggested that the quote might have been a distortion of something he had said to Arnett.[4] At the time, The New Republic attributed the quote to U.S. Air Force Major Chester L. Brown.[6]

In Walter Cronkite's 1971 book, Eye on the World, Arnett re-asserted that the quote was something "one American major said to me in a moment of revelation."[7] However, American veteran Captain Michael D. Miller wrote in 2006 that he heard the comment being made by a Major Booris at a press briefing.[8]
Saving Ben Tre

About the famous quote of the Vietnamese 1968 Tet Offensive:

“We Had To Destroy Ben Tre In Order To Save It”
http://www.nhe.net/BenTreVietnam/

During the Vietnam War, a U.S. major justified bombing and shelling civilian areas in Bến Tre by saying “It became necessary to destroy the town to save it.” This statement evolved into the famous phrase “We had to destroy the village in order to save it.” This quote explains a litany of state actions. Government officials and their supporters embrace a mindset of humanitarian imperialism and justify violence against innocent people, claiming that it is necessary to save those they brutalize

http://www.nhe.net/BenTreVietnam/
During the Vietnam War, a U.S. major justified bombing and shelling civilian areas in Bến Tre by saying “It became necessary to destroy the town to save it.” This statement evolved into the famous phrase “We had to destroy the village in order to save it.” This quote explains a litany of state actions. Government officials and their supporters embrace a mindset of humanitarian imperialism and justify violence against innocent people, claiming that it is necessary to save those they brutalize
https://www.studentsforliberty.org/...


Images for thich nhat hanh and his statue oakland
Remember Them: Champions For Humanity Monument
https://localwiki.org/..._Monument
TS NHẤT HẠNH SỐNG MÃI VỚI NGƯỜI DÂN THÀNH PHỐ Oakland , CA USA
Thich Nhat Hanh



From: Making Sense of These Times
Thezensite http://www.thezensite.com/ZenTeachings/Essence_of_compassion.html
A Public Talk by Thich Nhat Hanh at the Riverside Church, New York
Embracing Anger

My Dear friends, I would like to tell you how I practice when I get angry. During the war in Vietnam, there was a lot of injustice, and many thousands, including friends of mine, many disciples of mine, were killed. I got very angry. One time I learned that the city of Ben Tre, a city of three hundred thousand people, was bombarded by American aviation just because some guerillas came to the city and tried to shoot down American aircrafts. The guerillas did not succeed, and after that they went away. And the city was destroyed. And the military man who was responsible for that declared later that he had to destroy the city of Ben Tre to save it. I was very angry.
___________________________________________
On ‎Sunday‎, ‎April‎ ‎15‎, ‎2018‎ ‎02‎:‎56‎:‎48‎ ‎PM‎ ‎CDT, Mike Duong nguoidichinhchien269@yahoo.com [DanTocTuQuyet] <DanTocTuQuyet@yahoogroups.com> wrote:
On Friday, April 13, 2018 3:55 PM, Pedro Nguyen <nguyenpcam1410@gmail.com> wrote:
Đề nghị phát tán rộng rải tài liệu tên giáo gian nầy....
nguyenp
On Fri, Apr 13, 2018 at 1:59 PM, Phu Van < nguyenvan203@att.net > wrote:
This message is eligible for Automatic Cleanup! Add cleanup
----- Forwarded Message -----
From: Peter Tran
Sent: Thursday, April 12, 2018 8:37 PM
Date: April 12, 2018 at 8:35:22 PM PDT
Subject: Thiền Sư Nhất Hạnh chưa chết sao ?

Thiền Sư Nhất Hạnh

Một tấm gương kêu Trời .. cho các Việt Kiều hồi hộp !!


(Bài viềt nầy, như cái tựa của nó, chỉ nói về Ông Thiền Sư Nhất Hạnh, hoàn toàn không nói gì về một phạm vi có tính chất sensible : “ Tôn Giáo ”, nên nếu có một cá nhân nào đó – vì một lý do nào đó - cố tình nhìn bài viết nầy với tính chất sai lạc với tính chất thực của bài viết, người viết sẽ từ khước mọi cuộc tranh cãi vô ích)
Ng-v-Sơn .
Các Bạn hiền thân mến của tôi,
Bài viết nầy xuất phát từ lòng phẩn nộ, lợm giọng, ứa nước mắt và cũng thật.. ứa… gan khi tôi đọc được những lời tuyên bố của ông Thiền sư nầy trên các báo chí và cơ quan truyền thông quốc tế và của người Việt Tỵ Nạn Cộng Sản tại hải ngoại khi ông tuyên bố những lời vô cùng láo lếu (# bất cần sự thật như thế nào )
Ông tuyên bố :
1/*“ Trong cuộc chiến tranh Việt Nam vừa qua, máy bay của Mỹ và của Ngụy quyền đã bỏ bom, chỉ riêng ở tỉnh Bến Tre, đã có 300.000 người chết….”
Trong biến cố 911, ông đã tuyên bố :
2/*“Đây là hậu qủa tất nhiên mà nước Mỹ phải gánh chịu do những lỗi lầm của nước Mỹ gây ra…”
( Biến cố đau thương nầy của toàn nước Mỹ, đã được toàn thế giới chia xẻ và cùng lên án bọn khủng bố . Còn cá nhân của ông thì… KHÔNG !! , không những thế ông còn lên án và nguyền rũa nhân dân và đất nước Hoa Kỳ !! ).
3/* ….Ông đã từng thóa mạ gọi Quân Đội Việt Nam Cộng Hòa là một đội quân….đánh thuê cho đế quốc Mỹ, trong những cuộc biểu tình của các tổ chức phản chiến ở Hoa Kỳ và Tây Âu trong những năm 1967,68,69 và những năm đầu của thập niên 70.
Sự tởm lợm nầy của tôi càng tăng lên khi nghe ông nầy…..kiss-ass ông Tướng Võ Nguyên Giáp….
4/*……( khi ) ông nầy cùng với tăng nhân Làng Mai cùng niệm….Phật trong năm phút để cầu chúc Tướng Võ nguyên Giáp…. ( tướng nầy …được Lê Duẫn và Lê Đức Thọ cho đặc trách ….cầm quần đàn bà Bắc Việt Nam …để cấm đẻ. Đòn thù nầy được Duẫn và Thọ xử dụng trong cuộc đấu đá nội bộ Đảng Cộng Sản Việt Nam ) - Thiền sư cũng còn khôn lắm : ông mà làm hành động nầy – chúc thọ tướng Giáp - khi Duẫn và Thọ còn sống , cam đoan với ông rằng …ông (bị)được chúng thăng chức cho ông thành …-“Công Công ”… ngay !!! - Đại Tướng còn phải nín khe, chịu đòn thù trước trò nầy của Duẫn Thọ, cở ông Thiền Sư nầy thì tới đâu ?? !! ), …cầu chúc cho Đại Tướng mạnh khỏe, sống lâu và mãi là tấm gương sáng chói cho hậu thế, khi ông và phái đoàn tăng nhân làng Mai của ông đến tận tư gia của tướng Giáp để thăm viếng ( ngày 24/04/2007 ) .
5/* Trong những lần tổ chức Đại Trai Đàn Giải Oan tại Sóc Sơn ( Bắc Việt ), Huế và Sài Gòn, khi ông về Việt Nam . Ông đã mời người Cộng Sản đọc những đoạn kinh điển của Marx và Lênin bên cạnh các tăng sĩ , Linh Mục, Mục Sư, các vị Chức Sắc xướng đọc các kinh điẻn của Phật Giáo, Công Giáo, Tin Lánh, Hào Hảo, Cao Đài để cùng cầu nguyện cho những người đã chết oan .. Mọi người không biết làm sao có sự hòa đồng tôn giáo và chủ nghĩa Marx Lênin. Khi chính Marx đã từng tuyên bố : “ Tôn giáo là thuốc phiện của con người ”. Tuy có nhiều phương cách khác nhau, nhưng các tôn giáo lớn đều xây dựng trên nền tảng Từ Bi, Bác Ái, Còn chủ nghĩa Cộng Sản thì xây dựng trên căm thù và đấu tranh giai cấp. Và Trên thực tế Cộng Sản Việt Nam ra đời là nguyên nhân cơ bản của hàng triệu triệu cái chết oan ức nhân mạng Việt Nam, từ Cải Cách Ruộng Đất, của cuộc chiến Việt Nam, của biến cố tết Mậu Thân tại Huế, của những ngày sau 30 tháng tư 1975, của những cái chết trong các trại tù Cộng Sản, của những người chết ngoài biển Đông vì trốn chạy chế độ tàn ác và phi nhân Cộng Sản nầy….- Liệu thân nhân của những người chết oan nầy có thể nào tham dự và lắng nghe những lời “ giải oan ” của những người Cộng Sản Việt Nam được trích ra từ những đoạn kinh điển của Marx và của Lênin ??? -
6/*…Nhìn những tấm hình cũ ( vừa mới đây thôi – năm 2007 ), khi ông về Việt Nam lần thứ 2 để lập cái gọi là “ Đại Trai Đàn Giải Oan ” của Thiền Sư - lần về Việt Nam lần thứ nhất, từ 12 tháng giêng đến 11 tháng 4 năm 2005, sau khi được phép của Cộng Sản Việt Nam cho ông về để thuyết giảng về những sách của ông đã viết, dĩ nhiên là chỉ được phép hạn chế trong những đề tài thuyết giãng đó ) Ông trong bộ hoàng bào như vua chúa ngày xưa, có lọng che do bốn đàn em hộ pháp cầm lọng, có cờ xí, có tiền hô hậu ủng, có tả phù hữu bật hai bên, cái đầu không tóc ( tôi không muốn dùng chữ đầu trọc, e ..mộ phạm ), cái đầu không tóc được che bằng cái mũ vải kiểu …con cóc , có dàn nhã nhạc réo rắc theo sau….-Nhưng nhìn kỹ lại thì giống như một đoạn phim bộ Hồng Kông cảnh “ Dzua Càn Long đi viếng Chùa Thiếu Lâm ở tỉnh Hà Nam bên Tàu !! ” Một người tu hành chân chính sẽ xem nhẹ “ Hình - Danh - Sắc - Tướng ”. Nhìn những tấm hình đó, mọi người đều cảm thấy tởm lợm, một hình ảnh của đảo điên phong hóa, của băng hoại đạo đức, của một xã hội suy đồi, mọi người đều thấy rõ ông trọng hình thức bề ngoài, háo danh, những hình ảnh đó chỉ có thể xuất hiện trên một sân khấu cải lương, hát bội làm trò. Làm tôi nhớ đến hai câu thơ của Cụ Tú Xương :
“ Công đức tu hành sư có lọng ”
“ Xu hào rủng rỉnh Mán ngồi xe ( Mercedes ) ”
Thưa các Bạn hiền,
Đã từ lâu, không biết từ lúc nào, Thiền Sư Nhất Hạnh đã bỏ chữ Thích (danh xưng Thích, một cái tên của Phật Thích Ca mà những người xuất gia tu hành thường lấy làm tên họ của mình )....

...[SH lược bỏ đoạn dưới vì đó là vấn đề khác trong chủ đích tuyên truyền xu hướng tôn giáo và chính trị]
...
Thiện Tai - Thiện Tai
Ng-v-Sơn